Thursday, January 27, 2011

Refresh minda di Taman Botani Putrajaya

Assalamualaikum dan terima kasih kerana sudi membaca blog yang tak seberapa ini.

Semalam aku dan kawan-kawan telah merelease tension dengan berbasikal di Taman Botani. Best sangat dapat pengalaman mcm ni and dapat spend masa dengan kawan-kawan. InsyaAllah ada rezeki nak pegi lagi. ^^, .


Ok sedikit  nukilan dari dalam hati nurani aku tentang Taman Botani.

"Taman Botani merupakan satu destinasi yang sesuai untuk beriadah terutamanya berbasikal. Keindahan flora dan fauna yang memukau hati dan perasaan membuatkan aku akur dengan ciptaan Allah yang tiada tolak bandingnya. Subhanallah. Betapa besar dan agungnya ciptaan Allah yang tidak satu pun boleh menandingiNya"



Aktiviti berbasikal sangat baik untuk pembinaan otot-otot tubuh badan kita. Best ape naik basikal sebenarnya. Tak payah isi minyak, tak perlu amek lesen, takde pencemaran alam berlaku sekaligus dapat menjalani kehidupan yang sihat. TAPI... kenapa rakyat Malaysia jarang gunakan basikal untuk pergi dari satu destinasi ke satu destinasi yang lain macam negara Korea.? Bila sebut berbasikal, mind set akan fikir bahawa berbasikal hanyalah satu aktiviti riadah bukan satu keperluan macam kereta or motor. Betul tak? So ape kata kita yang sedar dan tahu kebaikan berbasikal sama-sama mempraktikkan ia sebaiknya. Tapi kalau hujan tu agak2 la yerk.. :p





No comments:

Post a Comment